« Sprk en de boxerSprk en de bevlekte hoeslakens »

    Sprk en Carol

    19-05-16

      09:27:00, by S p r k .   , 608 words  
    Categories: Categorie-loos

    Sprk en Carol

    Beste Transavia,

    Goedemorgen. Ik vlieg regelmatig met jullie, maar gisteren op mijn vlucht naar Tel Aviv is het helaas niet echt goed gegaan.

    Ik had geprobeerd de avond van tevoren bij het inchecken nog mijn stoel te wijzigen, want die optie werd mij aangeboden, maar later bleek dat dit alleen voor de terugvlucht was gelukt. Ik wilde met PayPal betalen, maar kreeg steeds een serverfout op jullie site. Geen boardingpass in jullie app (wat volgens mij gewoon een browser voor jullie site is) maar eentje die ik moest printen op mijn niet bestaande printer. Klantenservice gebeld, half uur gewacht met het meest verschrikkelijke 'up with people' wachtmuziekje dat ik ooit gehoord heb. In het Engels gesproken met een meneer die zei dat ik 48 uur voor mijn vlucht mijn stoel niet meer kon wijzigen, ondanks dat jullie het wel aanbieden bij het online inchecken. Medewerker heeft verder niets ondernomen maar wenste mij een goede reis. Dat wens ik mijzelf uiteraard ook.

    Gisterenochtend op Schiphol mocht ik aan de balie niet inchecken. Want ik stond te boek als wanbetaler voor de 4 euro die nog open stond voor de stoel die ik had gewijzigd voor de terugvlucht. Naar andere balie gegaan, 4 euro betaald, kon daar niet ook meteen m'n stoel wijzigen voor de heenvlucht en ook dat meteen betalen, want dat moest weer bij de incheckbalie.

    Bij de incheckbalie (inmiddels een andere dame) stond ik alsnog te boek als wanbetaler, maar na een telefoontje met jullie desk mocht ik dan toch inchecken. Ik gaf aan dat ik voor de heenvlucht graag een plaats aan het raam wilde, beetje achterin het vliegtuig, waar ik best voor bij wilde betalen.

    Toen was ineens niet bekend dat in ruimbagage had geboekt. Heb daar 2x21 euro voor betaald, en de avond van tevoren bij het inpakken met een knoop in mijn maag erg moeilijke keuzes moeten maken om te zorgen dat ik geen 17kg maar 15kg aan spullen mee had, dus ja... Weer een telefoontje met jullie desk en toen gingen ze het alsnog regelen. Maar: in alle consternatie was de incheckdame mijn verzoek voor een stoel bij het raam vergeten. Zo kwam het dat ik op mijn vlucht in jullie toch al niet superruime stoelen terechtkwam tussen een zakenman links, en rechts Carol, een warme vrouw in de na-herfst van haar leven, die me heeft bijgepraat over haar kinderen en kleinkinderen, waar die allemaal wonen, dat ze Eemnes echt een prachtige plek vond, dat ze Spaans aan het leren is en dat ze op Schiphol slaande ruzie had gehad met een douanemedewerker omdat zij van hem geen duur flesje cosmetica van 200ml mee mocht nemen in haar handbagage, en hij wilde niet eens de helft eruit schenken zodat het toch mee mocht. Ik ben maar niet de discussie aangegaan dat die regel al 15 jaar actief is, want ik mocht een brokje van haar zelfgemaakte muesli proeven, NIET met suiker maar met dadelsiroop, dat vond Carol echt een heel belangrijk detail dus ik zet het er hier ook nog maar even bij, en ze leerde mij hoe je in het Hebreeuws 'yoghurt' schrijft.

    Hoe dan ook, niet súpertevreden, maar vooral een beetje bezorgd of op mijn terugvlucht wel m'n ruimbagage mee mag. Die baliemeiden op Ben Gurion staan ondanks de aangename temperatuur niet bepaald bekend als de warmste mensen van de luchtvaart.

    Ik hoop stiekem dat ik, bij wijze van emotionele schadevergoeding, wat extra kilootjes mag meenemen op de terugvlucht (heb betaald voor 15) en misschien kunnen jullie zelfs wel een plekje met wat extra beenruimte regelen? Wel dan aan het raam graag. Zo iemand als Carol tref je natuurlijk geen twee keer in 1 maand tijd.

    No feedback yet